Profil Arkiv Länkar Kategorier Kontakta mig

Jag orkar inte mer

Nu ska jag berätta den hela sanningen om mig. Jag är inte den så kallade "Coola killen" utan jag är en kille som känner sig mobbad, utfryst eller rent sagt luft. you name it. Jag är en 17årig kille som inte haft så många kompisar under sin uppväxt, jag har haft ca en 10 kompisar och just nu har jag endast 4st. vi kan börja när jag bytte skola i slutet av vt i 4. skolan hette Europaskolan. det var en bra skola men jag blev utfryst under hela skolgången. det gick så lång att det fanns elever som åkte senare tåg en mig för att inte åka med samma tåg som mig. ni vet som liten förstår man inte vad som pågick men det är ändå tung att gå i en skola i 2år utan att ha några vänner. sista skoltiden i den där skolan så kände jag mig sjuk hela tiden så jag ville inte gå till skolan. det ledde tll att i slutet av 6:an så bytte jag till Bagarmossensskola, och där fick jg än del kompisar. vi var vårat gäng som umgicks till slutet av nian, när en del gick sina egna vägar. jag har inte umgåtts en gång med dem i gänget sen vi slutade nian.

Så väll första året på Tyresögymnaium så gick de bra tills i april när min frånvaro i skolan började öka, jag skyllde ifrån mig till mina föräldrar att jag var skoltrött och dom bara pusha på. tvåan så var min närvaro bra till julen och efter johanna dog. men det var fortfarande dålig för jag kände mig som luft och jag var utfryst. sista tiden av tvåan kändes as tung för det påverkade mina betyg som faan jag sluta tvåan med 3 ig, två ign mindre än ettan.

Nu kommer vi äntligen till trean där jag verkligen känner mig som luft. inte har några klasskamrater, eller riktiga vänner, så långt ska jag inte gå men nårga få riktiga vänner. men i skolan har jag inga. det finns 4 olika grupper : geeks, fjöllrävengänget, allavillvaramedgänget och tadelungtgänget. jag brukar gå med alla vill vara med gänget men det är inte så här att dom följer efter mig om jag sätter mig i matsalen eller i klassrummet, utan jag måste följa efter dom. det är nästan alltid jag som måste hälsa först för att dom ska hälsa på mig. hur tror ni att de känns att alla andra i klassen blir bjudna på fest och jag får reda  på de sista dagen och att jag inte är bjuden. det känns som skit. jag känner bara att jag vill göra något som inte finns, eller göra något annorlunda än vad andra ungdomar gör. som ni kanske förstår så är mitt självförtroende på botten av alla bottnar som finns. samtidigt som detta finns det en kille i de gänget jag "går" i som sparkar mig, men det har endast hänt 3 ggr, 2ggr på vår första religons lektion och andra ggn var måndagen vår temavecka började. Han kallar mig även för tjockis och fetto. Ja, jag vet att jag inte är en smal kille emn ändå. Snälla tänk dig för. det var inga hårda sparkar  men spark som sprak. dessa påverkar mitt självförtoende ännu sämre. P.G.A. allt detta går jag nu hos en pskykolog och skolkuratorn. jag hoppas att allt kommer bli bättre för jag orkar verkligen inte mer, det är som att man känner sig sjuk fast man mår jätte bra. jag vill bara spränga ner hela sthlm, men ingen ska dö utan alla ska bli fattiga och lära sig att älska det lilla du har, för de stora kan skada och att alla människor är lika värda. jag vill bara försvinna, lämna allt jag har och hitta mitt rätta jag. Jag har varit en kille som struntat i allt detta, men det kom fram tack vare att jag hade beställt ett möte med raktorn och familj. ämnet på detta möte var att jag ville ha mindre kurser och utöka ett år, rektorn ville ha ett skäl till varför byta. och jag sa att jag ville göra de för att ta igen allt jag ligger efter i, men hon gav sig inte  hon fråga yttligare en gång och du bröt jag ihop i tårar och berättade allt som hänt.hon blev sur på mig men ändå tacksam att detta kom fram. hon sa till mig att om detta hade kommit fram tidigare så hade det hjälpt mig mer.
Jag är en kille som ser livet positivt men mår dåligt av allt som händer mig, jag visar inga negativa känslor. denna kille som sparkar mig har gått i skolan i 5 år, jag förstår att han mår dåligt, men varför ska han ta ut sin ilska på just mig? eller är det jag som gör något fel?

Jag är givetvis väldigt tacksam att jag har en familj som stöttar mig, men jag tror att allt detta kunde ha hindrats innan om jag hade sagt något i förväg.

Jag tycker att människor som är såhär pass gamla ska väl ha något mellan pannbenet, och om dom ser någon som är utanför ta in ahn till ert gäng. man vet aldrig vad han kan bidra med i gänget. SNÄLLA svenska folket ändra er innan någon annan råkar mer illaut än vad jag gjort!!!

Kommentarer
Postat av: jappp

modigt att erkänna, jag har starkt emot de svaga människorna som ger sig på andra för de anser sig vara bättre. Eller dussinmänniskorna!

Stå på dig, och det enda du ska bry dig om och lägga stor vikt på är självklart PLUGGET! skaffa en utbildning ett jobb och ska du se livet hittar rätt. pussar och kramar!

2008-11-10 @ 17:53:14
Postat av: Anonym

Mannen du har ju över 1000 vänner på face'an! du är fett cool!

2008-11-10 @ 18:07:17
Postat av: hershem

alesandro varför överdriver duuu? låt inte ditt dåliga självförtroende få dig att tro att ingen vill vara med dig -.-' bara för att ett rent ut sagt OFFER e sjuk i huvet som sparkas så sitter du där o tänker "ingen vill va med mig"? SPARKA TILLBAKAAAA. Hans mamma.

Och förvänta dig aldrig att folk ska komma fram till dig och fråga om du vill hänga på, gå bah fram. Allt kommer inte gratis.

2008-11-10 @ 18:22:38
URL: http://mangalito.blogg.se/
Postat av: Olessia

Sjukt bra inlägg! Starkt att skriva, modigt :D

2008-11-11 @ 15:01:10
URL: http://onlymeolessia.blogg.se/
Postat av: Olessia

Hershem, han överdriver inte. Det är hans känslor, så han känner. Han kan inte rå för att han känner så här starkt. Det är bra och modigt av han att han skriver ner detta. Att han vågar acceptera, att han kommit så långt nu som han gjort. En stark kille!

2008-11-11 @ 15:02:35
URL: http://onlymeolessia.blogg.se/
Postat av: claudio

tu hai i tuoi genitori vicino ma quando ti chiediamo ci dici non voglio parlarne. forse non possiamo capirti ma parlane ti fa bene per sfogarti

il tuo amico papa

2008-11-13 @ 01:16:16
Postat av: sophia

Allvarligt Alessandro, om det är såhär du känner kanske du ska ta tag i det med egna händer. På riktigt, allt kan inte komma till dig utan det krävs faktiskt en del av en själv. Det är det du måste inse

2008-11-14 @ 00:30:28
URL: http://sophiamariac.blogg.se/
Postat av: emelie

alessandro, mycket starkt att skriva det här. Du är modig :)

ska inte du byta till våran klass? :):)

2008-11-16 @ 18:36:00
URL: http://emeliewallins.blogg.se/
Postat av: Simon

Att du inte är den "coola killen" hade du inte ens behövt skriva.

2008-11-16 @ 23:24:23
Postat av: FELICIA

Usch jag tycker det är hemskt hur människor beter sig, jag är säker på att du är en underbar människa. Förstår inte varför man fryser ut folk..

2008-11-20 @ 16:02:07
URL: http://feliciiamattsson.blogg.se/
Postat av: David

Io penso come il tuo papa! Se voi parlare chiama:)



bacio

2008-11-22 @ 18:11:38
Postat av: Anonym

Vill du veta hur jag överlevde?

Skolan, skolan blev min räddning. Låt inte andras dåliga självinsikt gå ut över din framtid, använd det som hänt dig till din fördel istället. Utveckla din skrivförmåga och skriv och berätta om det som hänt dig. Det är vad jag gör, och vet du vad? Jag får mvg på alla mina uppsatser.

En dag i framtiden ska jag även jobba med att hjälpa andra som är i den situation du är i nu och som jag själv befunnit mig i.

Det är inte lätt, det är det inte. Men använd mobbningen till din fördel, du har en erfarenhet som inte alla har och du är därmed också starkare än vad många är.

2008-11-24 @ 20:44:51
URL: http://nicolenyholm.blogg.se/
Postat av: Nadin

<3 :)

2008-12-05 @ 09:27:19
Postat av: hanna

hemskt! du är riktigt stark!

2008-12-09 @ 19:23:10
URL: http://hhannamansson.blogg.se/
Postat av: från oss

du är bra som du är, ändra aldrig på dig själv utifrån vad andra tycker och tänker. alla har en period som är svår, ge inte upp för det. genom att läsa det här du skrivit ser vi hur stark du är som person och därför kan du också klara dig igenom detta. fram över blir det säkert bättre! håller tummarna för det i alla fall.

föresten såg inte vi något negativt med dig när vi såg dig på gymnasiemässan, du glänsde med din charm och din personlighet! det märktes på långa vägar när du stod och delade ut kramar. haha!

2008-12-12 @ 16:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback