Profil Arkiv Länkar Kategorier Kontakta mig

Projektnamn: Rullstol! Dag 1

tjenare bloggen!
Idag är de första dagen jag använder min rullstol, jag gick och hämta den hos "Melins sjukvårdsbutik" kl 16,30. Jag körde från kungsgatan 53 till hötorget med en kompis, första känslan kändes pinsam och konstigt samtidigt jag visste att jag kunde gå men skulle sitta i rullstol. Jag och min kompis drev dem första fem minuterna till vi insåg att detta var allvar. Hela kungsgatan var jobbig för de var uppfartsbacke till hötorget, så jag fick hjälp av en kompis upp hela den gatan. Så väl i hötorget träffa vi min gamla kompis från sexårs. han var i stan och skulle hem så vi hade sällskap. vi gick sergelgatan till plattan. såväl på plattan tog vi hissen ner till spärrarna, ajuste jag vill tacka den snälla utländska kille som är chilienare som tryckte hissen till mig. Nu vill jag klaga lite på T-centralen att för att komma ner till tågperongen till skarpnäck måste jag först ta hissen ner till hässelby och sedan en yttliggare en hiss ner till skarpnäck tåget. detta var min första dag, jobbig men rolig och lärofull.

Ps kollade på Sergel att alla bio salonger utom salong 13 är handikappanpassande

vi syns imorogn

Kommentarer
Postat av: P

rolig och lärofull





LÄRORIK!

2009-04-06 @ 02:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback