Profil Arkiv Länkar Kategorier Kontakta mig

Rullstol! Dag 7

Tjabba!

söndagar brukar vara min vilodag där jag endast tar det lugnt. idag har jag fortfarande träningsverk sen veckan. Pappa ville att vi skulle hitta på något, men jag var för trött och hade för ont för att göra något. som vanligt blev jag övertalad. Vi åkte först till Italienska föreningen käka lunch och träffa pappas kompis. vi besluta sen att åka till Gallerian i Stockholm. självklart hade jag rullstolen med mig så jag rulla runt i gallerian med alla italienare som gick. Efter ett tag känner jag att jag måste på toa och närmaste toaletten var på andrasidan av gallerians undervåning. jag rullar dit och ser att de är betalningtoaletter de liknade som spärrarna i tunnelbanan. jag som rullstolsbunden kille skulle aldrig kunna komma in på toaletten om inte de är någon som jobbar med det hade öppnat dörren som tur de fanns de en kille som öppna dörren åt mig. och så var handikaptoaletten låst, kileln öppna men han kollade väligt skump på mig, och de gav en obehaglig känsla. Efter Gallerian  åkte vi till vårberg hem till en av italienarna vi var med, dom lagade god mat och sen så blev de fotbolls match på tv, det var derby mellan  Milan och inter.

imorogn är de en ny dag och då ska jag åka till tv huset med klassen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback